måndag 19 september 2011

i´ll miss you,

Två hemländer är väll större och flera en ett


Har inte hunnit göra inlägg på min blogg numedan jag har varit hemma... har hafft mycket att göra, så nu kommer det ett extra långt med bilder.
När jag komm hem på torsdan så var mamma och malin imot mig på flygfältet, det finns en speciell kännsla med att flyga själv, man känner sig så gammal så "full vuxen" på ngt sätt fast man inte är det. För det kommer ett vist ansvar med att flyga själv. Ennu mer fick man den kännslan när man tog sig själv hela vägen från Kongsvinger till Helsingfors flygfällt. Det med att känna sig lite vuxen, med take away kaffe koppen i ena  handen, stora handvästan i armväcke och passe, blåmboken och telefonen i andra handen. Ett perfect liv för mig!
Sedan for vi hem, och äfter en timme hemma så kom Miika.
Så på freda morgon var det tidig väckning, för jag följde med till helsinge, till min gamla högstadie skola. Där fick man sen träffa gammla lärare som alla fråga samma frågor om hur allt går och om jag trivs och om jag bara är hemma på ledighet, och bla bla bla. Kändes som om man skulle ha svara på samma frågor minst 100 gånger. Sedan bar det iväg på kaffe till waynés, för att hålla uppe gammal vanor med Linda, och Selma. Vi satt där i 3 timmar, och prata om allt mellan himmelen och jorden.
Äfter det for jag hem och äta mammas skink paj som pappa hade fixat, den var lika god som alltid. Sedan på kvällen åkte jag, mamma och Miika iväg till gammla hemma hallen för att titta på Atlas herrarnas match, tyvärr förlora dom med 1 mål i sista sekunden. Men man fick träffa gammla laget och alla Atlas människor så redan det gorde mig glad, nog för att det skulle ha varit trevligt att se herrarna vinna på hemma plan nu när man engång var och titta på. Äfter på matchen for jag till Miika där vi titta på film.
Lördags förmiddan gick åt till städning och bakning, först baka jag och mamma tårta, och sedan städa vi hela huset. Vid 6 tiden började människor komma, för att fira min 16 års födelsedag. Så jag har saknat er alla tack sååå mycket att ni tog tid på er att komma och träffa mig, det betyder så mycket. Har saknat er alla sjukt mycket. Å tack ennu engång för alla presenter. Här kommer nu lite bilder. (c) till Jenny!

 Andra försöket av att ta en lyckad bild, fungera nästan! Den första var ABSOLUT inte blogg bar ellen och jenny vet va ja mena...
 Födelsedags tårtan! tack till Linda som hjälpte till med den.
 Ingen behöver gå hungrig! men vi lyckades nog bara tränga i oss 2 av 3 stycken.

 Vet int hur jag lyckades... men jag hitta papper i min tårta :/ vet int hur det har kunnat hamna där. Baka ju tårtan själv... men där hitta jag papper i den första biten
 Ellen, Danne och en creeper Acce älskar er! <3

 Ellen <3 äntligen en lyckad bild ;)
älsklingen min <3

 Jenny, Danne <3
Sedan blev det frossing i tårta och så pizza till natt mat, namnamnam! Sedan äfter att vi hade prata en massa om allt och ingenting, så titta vi på Thor, och så blev alla så trötta så gick vi å sova.
Söndag förmiddag gick åt till att städa allt stökeri som vi hade lyckats fixa till natten före, dessutom länma alla mig där me min säng på mitten av vardagsrums golve... så ja fick låv att flytta den ensam... som va lit misslyckat. Så dansög jag hala huset, och fick till 2 plastkassar me skräp och em stor med tomflaskor. Sedan for jag och mamma till östra centrum och jag fick 2 stycken nya jeans, för jag lyckades söndra mitt enda förra par.
Sedan senare for jag, mamma och Miika engång till till ut, för att titta på match! men vi orka bara med första halv lek... sedan drog vi hem.
Måndag blev en chill dag, steg upp tidigt med Miika när han sku till skolan, for sedan tillbaka och sov till lite på 11. Sedan vid 12 kom momo så fick jag lite tid med henne också, Till diddag gorde mamma carbonara, Mmmm det var så gott. Men sen var det bara att säga hejj hejj till alla och sätta sig på flyget mot Norge, och Kongsvinger. Jag hatar att säga hej då. Men det var mycket lättare den här gången en var det var förra gången. Nu kändes det som en självklarhet.
På flygen fick jag plats brevid en mamma och hennes två små barn, ena under 2 och andra kanske just 4... den lilla va så liten så hon måste sitta i mammans famn och så hade jag platsen vi fönstret... Lite trångt med 4 personer på 3 flygsäten... så grät den lilla imellanåt medan den lite större prata med mig hela tiden utan uppbehåll, lesspande, viskande på trondheim dialekt, försökte lyssna så bra som möjligt men... hade lite problem att höra något över ljudet av motorena.
Fick sedan som tur sjuts hem från flygfälte så jag behövde int sitta i buss i 2 timmar till. Är nu hemma och är döds trött upp till treningar igen i moron.

Go natt och sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar