fredag 26 augusti 2011

Dag 8

Min uppväxt:
Jag har vuxit upp på ett väldigt "finlandsvenskt" sätt som man nog märker på mig nu! När jag växte upp så pratades det bara svenska hemma och allt på tv:n gick på svenska, men det är inget som jag skulle villa göra på ngt annat sätt. Jag växte upp med mycket att göra hela tiden och har alltid haft ngt att göra, med kärleksfulla föräldrar som jag vill tacka för allting! Så lekte jag alltid med Malin! Jag gick på svenkspråkigt dagis och senare svenskspråkigt lågstadie och högstadie. Mycket tid gick åt att gå på teater, på stora och små teatrar, så pysslade vi väldigt mycke, jag och Malin har altid fått vara med och göra det mästa som laga mat och baka. Vi hjälpte också till med städande och tvättande enda sendan småbarns ben. Under sommrarna har jag alltid varit på Åland och gott på musikläger flera gånger. Under hela mitt liv har det varit väldigt viktigt med traditioner i vår familj, så vi har firat allt på ett väldigt "finlandsvenskt" sätt, utom midsommar och varannan jul som alltid är ålänndska.

"You don't choose your family.  They are God's gift to you, as you are to them"  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar