tisdag 10 maj 2011

"If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?"

Hitta de en gammal vecko revy tidning var det sto:

"Plötsligt kommer en främling in i ditt liv, djupt in i ditt liv, och allt förändras. Det spelar ingen roll vad du läst, tänkt eller sagt till dig själv och andra om kärlek. Plötsligt har lökiga låtar ett helt nytt djup och mer mening än hela bibliotek fulla av filosofi, psykologi och självhjälpsböcker. Det spelar ingen roll om vem som kommer från Venus eller Mars, eller vilken sorts man du som singel sa att du ville ha. Hemligheternas hemlighet finns i dig igen, och allt du ville och visste ställs på ända."
- Veckorevyn
Ja-aa var skall man börja...? jag vet att jag har sakt att alla killar är svin. Men han här just han här killen har nu vista att jag hade fel... att alla killar är inte likadanna.
Känslan av ensamhet, känslan av utanförskap, känslan att ingen känner glädje för min skull. Det svider i hjärtat på mig, för jag trodde att oavsett om det är en pojkvän, flytt, skola, jobb eller vad som helst så skulle det inte komma i vägen.
Ensamheten kommer att bli större en någonsin.... Nu i alla fall.

När famnen att gråta i inte finns kvar, när axeln av styrka är flera mil borta... Det finns den där ena människan här i världen som jag inte vet vad jag skulle göra utan... Min klippa i stormen.

Var det jag som svek det vi hade? Var det jag som förstörde den? Dessa frågor ekar i mitt huvud dagarna i ända och jag kommer inte på ett enda svar.
Jag förväntar mig inte att människor i min närhet ska sitta i timmar och lyssna på mig. Men jag vill att någon ibland ska lyssna och samtidigt vara glad för min skull. Jag behöver det. Ni som står mig närmast, ni vet det.

Tack till du! Du vet själv vem du är, du som håller mig stående på mina fötter varje dag. För dig orkar jag. Du är en av dom viktigaste delarna i mitt liv. Hinner jag inte träffa dig mera före flytten så vet jag inte va jag skall göra... jag behöver din lugnande famn, dina starka armar runt mig, dina tröstande ord.

Tack <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar